-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16975 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:11

در آيه 55 سوره آل عمران منظور از كفروا چه كساني هستند؟
در معناي اين آيه مفسران نظراتي داده اند كه مناسب ترين آنها دو نظر است : الف ) مقصود از ( ( الذين كفروا ) ) يهود مي باشند كه با كفرورزي به آن حضرت درصدد قتل آن حضرت برآمدند .خداوند از آينده چنين خبر داده كه ما تاقيامت پيروان تو را ( مسيحيان ) بر يهود غلبه و سلطه خواهيم داد .اين وعده اي است كه تمامي قرون شاهد صدق آن بوده و همواره يهود از جهات مختلف زير نظر و سلطه مسيحيان بوده اند .گاه به كشتار آنها پرداخته و گاه نيزبا پشتيباني از آنها دولتي براي آنان تشكيل داده اند ( مانند اسراييل ) ولي درهر صورت همواره مسيحيان بر آنها تفوق و برتري داشته اند .ب ) تابعان حضرت عيسي ( ع ) دو گروه هستند : مسيحيان و مسلمانان . چون از ديدگاه قرآن ايمان به همه انبيا لازم است و پيروان واقعي آن حضرت مسلمانان هستند، در هر صورت مجموع مسلمانان و مسيحيان داراي تفوق بر كفارهستند .هم از نظر جمعيت و هم از نظر قدرت اقتصادي و نظامي و ...;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.